یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

دسترسي آزاد به اطلاعات مانع از رانت مي شود

جهرمي

یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴:۰۰


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع نخبگان استان کرمان با اشاره به اينکه با دسترسي آزاد به اطلاعات کارها آسان‌تر و بهتر انجام مي پذيرد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد ديجيتال است و اگر زمينه رشد اين نوع اقتصاد را فراهم آوريم بسياري از مشکلات را حل خواهيم کرد.

وايمکس نيوز- محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بعدازظهر شنبه در جمع جوانان، دانشگاهيان و فعالان کسب وکارهاي نوپا در دانشگاه شهيد باهنر کرمان با اشاره به اينکه ايجاد امکانات ارتباطي امتياز نيست که ما به مردم مي دهيم بلکه حقي است که هر شهروند بر گردن ما دارد، گفت: امروز عصر تحول و اقتصاد ديجيتال است و اگر زمينه رشد اين نوع اقتصاد را فراهم کنيم بسياري از مشکلات را حل کرده ايم.
آذري جهرمي ظرفيت دانشگاه شهيد باهنر را فرصت ارزشمندي براي تحول ديجيتال در استان کرمان دانست و اظهار کرد: سياست هاي کلي نظام مبتني بر افزايش بهره وري است و در برنامه ششم توسعه نيز به اين موضوع تاکيد شده است و بدون استفاده از فناوري ديجيتال، افزايش بهره وري امکان پذير نيست.
عضو کابينه دولت دوازدهم درباره مشکلات کسب وکارهاي نوپا چون بيمه و ماليات تصريح کرد: در جلسه اي که هفته گذشته با وزير محترم کار و معاونان وي داشتيم‌ قرار شد تسهيلاتي براي شرکت هايي که افراد شاغل در آن صددرصد سهامدار هستند فراهم شود تا بتوانند از معافيت بيمه اي استفاده کنند.
بالاترين مقام حوزه ICT در کشور با بيان اينکه در آيين نامه طرح نوآفرين به موضوع آدرس مجازي پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: براي رفع برخي از مشکلات کسب و کارهاي نوين ظرفيتي چون پارک علم و فناوري با در نظر گرفتن معافيت هاي مالياتي وجود دارد ضمن اينکه در طرح نوآفرين، ايجاد پارک اقتصاد ديجيتال در نظر گرفته شده است که مکان فيزيکي ندارد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تاکيد کرد: اگر در نظام تحول ديجيتال دسترسي آزاد به اطلاعات نباشد رانت ايجاد مي شود و اگر دسترسي آزاد به اطلاعات وجود داشته باشد کارها با برنامه و دقيق صورت مي گيرد.
وي افزود: دسترسي آزاد به اطلاعات يکي از مظاهر منشور حقوق شهروندي و مورد تاکيد دولت تدبير و اميد است.
بر اساس اين گزارش؛ آذري جهرمي در آخرين بخش از سفر خود به کرمان با حضور در برنامه شب هاي کرمان سيماي مرکز استان به مردم اين استان درباره طرح هاي توسعه ارتباطي که از امروز عملياتي شدند، گزارش داد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو